آموزش آکاردئون آهنگ میهمان

توضیحات مختصر محصول

آموزش آکاردئون آهنگ میهمان

 

آموزش آکاردئون آهنگ میهمان نام ملودی هست که در این بخش از سایت آماده نموده ایم .این آهنگ در دستگاه ایرانی تنظیم شده است. و قبل از تهیه این آموزش حتما به این نکته توجه داشته باشید که آکاردئون شما باید دارای ربع پرده باشد و داری کوک ایرانی ، که بتوانید از این آموزش استفاه کنید.سطح آموزش نیمه حرفه ای است بنابراین اگر تازه به شروع یادگیری آکاردئون نموده اید ابتدا آموزش پکیج آموزش آکاردئون سطح استارت را از لینک زیر تهیه نمائید .و سپس از این آموزش استفاده کنید.

سرفصل های  آموزش :

Untitled 1 1 اجرای آهسته آهنگ ایرانی میهمان

Untitled 1 1  اجرای انگشت گذاری دست راست

Untitled 1 1  آموزش نحوه قرار گرفتن آکاردئون روی بدن

Untitled 1 1  اجرای دست چپ و معرفی آکورد های مورد نیاز

 

ربع پرده در موسیقی ایران

معمولا کاربرد اصطلاح ربع پرده در موسیقی ایران به حضور فواصل سه ربع پرده ای در آن باز می گردد.اصطلاح ربع پرده از این جهت رایج شده است که حضور فواصل سه ربع پردهای در موسیقی، به ایجاد فاصله ربع پردهای میان این درجات و درجات ثابت یا اصلي دانگ ها که از پرده ها و نیم پرده ها تشکیل می شوند، می انجامد.

بنابراین گفت و گو از ربع پرده در موسیقی ایران و هم چنین موسیقی شرقی و دیگر فرهنگ هایی که با موسیقی ایران خویشاوندی دارند بیانگر وجود درجه هایی است که در حقیقت میان فواصل ساده تر یک پرده ای و نیم پرده ای قرار می گیرند و با دیگر درجات دانگ ها تشکیل فواصل به اصطلاح سه ربع پرده ای و یا ترکیبی از فواصل سه ربع پرده ای و فواصل ساده دیگر را می دهند.

با توجه به این که پرده، نیم پرده، ربع پرده، ثلث پرده، سه ربع پرده و دیگر فواصل ریزگردهای امmicroton در سیستم های موئی طبیعی (تعدیل نشده اندازه های متغیری دارند، باید توجه داشت که این اصطلاحات تنها به طور آزادانه و تقریبی و برای سهولت در نام گذاری و روشن ساختن برخی مفاهیم تئوریک به کار می روند. اشاره ای کوتاه به سرچشمه پیدایش این اصطلاحات در آینده کمکی برای روشن نمودن این موضوع خواهد بود.

به منظور پرهیز از اشتباه میان ربع پرده و سه ربع پرده حقیقی، در این مقاله در اصطلاح به معنی واقعی خود به کار خواهد رفت، یعنی ربع پرده برای فواصل تقريبا ربع پرده ای و سه ربع پرده برای فواصل تقریبا سه ربع پردهای

درجه های پیوسته تشکیل دهنده دانگ ها با فواصل دیانیک diatonic معمولا به فاصله یک ربع پرده از یکدیگر واقع نمی شوند. فواصل کوچک تر از نیم پرده اصولا به عنوان فواصل کروماتیک chromatic با آنهارمونیک enharmonic پدیدار می گردند که شرح کوتاهی از آنها در ادامه این گفتار خواهد آمد.

 

کاربرد فواصل ربع پرده ای در موسیقی ایران

کاربرد فواصل ربع پرده ای در موسیقی اگر پس از گفته های پیشین این واقعیت را بپذیریم که نغمه های موسیقی همواره دارای پیوندی درونی و طبیعی بوده و بیهوده در پی یکدیگر قرار نمی گیرند، باید به دنبال توضیحی منطقی در مورد حضور یکی از مهم ترین و مشخصه ترین درجات موجود در موسیقی ایران و شرق باشیم. چنین فاصله مهمی طبیعتأ نمی تواند در اثر تصادف با اشتباه وارد موسیقی ما شده باشد. با افزایش زیر و بمی درجه های نیم پرده ای با یک پرده ای، نخست احساس ناکوکی به شنونده دست می دهد،

اما پس از افزایش بیشتر زیر و بمی، شنوند. ناگهان وارد فضایی تازه و جادویی می گردد که دنیای ربع پرده هاست. در این جا دیگر یک نغمه ناکوک شنیده نمی شود، بلکه درجهای مستقل پدیدار میگردد که می تواند ستونی از یک دانگ جدید باشد.

محاسبه فواصلی میان نیم پرده و پرده در تئوری های یونان باستان نمایانگر حضور این فواصل از دیرباز در موسیقی بوده است، اما همان گونه که اشاره رفت، محاسبه فواصل پیچیده تر بسته به طبیعت شنوایی انسان، با دقت کافی انجام نگرفته و نزد موسیقی دان های دوران ها و سرزمین های متفاوت یکسان نبوده است، اما این همه دلیل بر آن نیست که ما دنبال سرچشمه این فاصله مهم نباشیم

گفته شد که در کنار درجه های اصلی یا دیانیک، درجه های فرعی دیگری که بسته به کاربردشان کروماتیک با آنهارمونیک خوانده می شده اند نیز وجود داشته اند. در تئوری موسیقی ایران، دست کم از زمان فارابی درجات اصلی با ثابت را به نام انگشتان دست یابه، پنصر (انگشت حلقه) و چنصر (انگشت کوچک)، و درجه های فرعی را با نام وسطی (انگشت میانی، میان سبابه و پیصر) و ژائد (مبان مطلق با دست باز و سبابه) و مجتب (کنار سبابه) می نامیده اند که بسته به کاربرد و همچنین سلیقه نوازندگان هر عصری تغییر پذیر بوده اند. بسیاری از این اصطلاحات و یا شاید اگر پژوهش های آینده نشان دهند، همه آنها از تئوری موسیقی یونان باستان گرفته شده اند. 

وسطی

مطلق

العتبان

واو مرا و مری شکل ۶ . نامگذاری درجه های دانگ ۱

همان گونه که دیده می شود، درجه های اصلی با ثابت مقام های موسیقی ایران نیز مبتنی بر گام فیثاغورث با گام پنجم ها می باشند. درجه های فرعی بسته به نوع و جنس دانگ می توانند کاملا متفاوت باشند. برخی از آنها درجه های نیم پرده ای مانند ریمل، دودیزه میبمل، یا ردیز می باشند، و برخی دیگر درجه های به اصطلاح ربع پرده ای که در این گفتار مورد نظر ما می باشند،

با توجه به این که بحث در انواع دانگها و اجناس بسیار گسترده است و مستلزم کتابی جداگانه، در اینجا تنها به نکات مربوط به موضوع اصلی اشاره خواهد شد و خواننده به کتاب های موجود در این زمینه ارجاع داده می شود.

نخست می پردازیم به نسبت هایی که در تاریخ موسیقی ایران برای درجه های به اصطلاح سه ربع پردهای پیشنهاد شده است. درجه های سه ربع پردهای زائد و وسطی در دانگ با تتراکورد نشان داده شده در بالا، امروزه به ترتیب به نام ر ژن و می کرن نمایش داده می شوند.

برخی آنها را به شکل ۵ با E نشان میدهند که همان گونه که نشان داده خواهد شد، اشتباهی بیش نیست.

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0 امتیاز کلی : 0.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 0 خرید
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش آکاردئون آهنگ میهمان”
قیمت محصول

70,000 تومان

قوانین استفاده

خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت . استفاده از این محصول فقط برای شخص خریدار میباشد.

  • دسترسی به فایل آموزشی در پیشخوان کاربری
  • پشتیبانی کاملا رایگان و پاسخ به سوالات
  • پشتیبانی بعد از خرید از طریق ارسال تیکت